برنامه استراتژیک پنج ساله  گروه روان پزشکی

1400-1405

دورنما (چشم انداز)

مطابق با برنامه توسعه کشور این رشته تخصصی، از لحاظ استانداردهاي آموزشی، تولیدات پژوهشی و ارائه خدمات پزشکی به مردم، در منطقه در ردیف کشورهاي برتر و مطرح خواهد بود.

 رسالت (ماموریت)

تربیت نیروهاي متخصص آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت روان افراد و جامعه در حیطه تخصصی روانپزشکی است که تخصص خود را در زمینه هاي پیشگیري (سطوح سه گانه)، تشخیصی، درمانی، توانبخشی ، آموزشی و پژوهشی در اختیار افراد و جامعه قرار دهند.

ارزشها

-پایبندی کامل به اصول اخلاق حرفه ای و پزشکی در درمان و پژوهش

-پایبندی به اصل مراجع محور بودن در ارایه خدمات

-پایبندی به اصول حقوق گیرندگان خدمت

-حفظ کرامت انسانی بیماران و خانواده آنها

- توسعه عدالت در راستای برخورداری آحاد جامعه از خدمات سلامت روان

-انگ زدایی از اختلالات روان پزشکی

-شفافیت

-مسوولیت پذیری

-پاسخگویی

 

هدف کلی 

تربیت دستیار رشته روانپزشکی، ایجاد شناخت، نگرش و مهارت لازم براي انجام وظیفه به عنوان روانپزشک و تربیت عضوي مؤثر از تیم پزشکی براي پیشگیری،تشخیص، درمان از کلیه اختلال هاي روانپزشکی، به منظور حفظ و ارتقاي سلامت آحاد جامعه است.

 

اهداف اختصاصی

-جذب اعضاء هیات علمی توانمند و کارآمد

- آموزش و پرورش دستیاران باانگیزه، کوشا و متعهد

-توجه به ارتقای سلامت روان در دستیاران

- آموزش و کاربست روشهای نوین آموزش و استفاده از روشهای آموزش الکترونیک

- ارتقاء استانداردهای سنجش و ارزیابی دستیاران از طریق بازنگری  محتوای لاگ بوک الکترونیک و ارزیابی 360 درجه ای

- ارتقاء ، بهبود وتوسعه منابع و فضاهای آموزشی

- راه اندازی بخش سالمندان

- راه اندازی درمانگاه حافظه و اختلالات شناختی

- راه اندازی بخش سایکوسوماتیک

- ساماندهی اتاق اساتید و اختصاص فضای مناسب کاری و تجهیزات الکترونیک به هر استاد

- راه انذازی گراند راند داخل بخشی

- تعامل و همکاری با اساتید گروه های روانپزشکی سایر دانشگاه ها

- ارتقا رویکرد بین رشته ای و تعامل با اساتید گروه های بالینی و غیر بالینی شامل روان شناسی، مددکاری اجتماعی ،کاردرمانی و توانبخشی

- همکاری مستمر با مراکز تحقیقاتی دانشگاه و خارج از دانشگاه

- همکاری مستمر با انجمن های علمی داخل و خارج از کشور

- ارتقا کیفیت و کمیت خدمات پس از ترخیص به بیماران بستری در بخشهای آموزشی

- -جهت بخشی پایان نامه های دستیاری به حصول نتایج عملی و قابل استفاده در پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران حاد و مزمن ایرانی

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: